Цус харвалт юунаас үүдэлтэй вэ? - НАМБУС

Цус харвалт юунаас үүдэлтэй вэ?

Тархины цус харвалт гэдэг
нь тархинд цусаар хангаж өгдөг судас бөглөрөх, хагарах  , тархинд гэмтэл учруулах эмгэг юм. 
Биеийн нэг талын саажилт, хараа муудах, толгой эргэх, толгой
хүчтэй өвдөх, ойлголт муутай, афази зэрэг шинж тэмдгүүд гол шинж тэмдэг  болдог. 
Ялангуяа 1-р сард температур огцом буурахад тархины судасны өвчнөөр 
нас барах хүний ​​тоо нэмэгддэг тул тархинд цус харвахад илүү их анхаарал хандуулах хэрэгтэй.

Тархины харвалтын шалтгаан нь тамхи татах, архидан согтуурах, хөдөлгөөний дутагдал, 
таргалалт орно. Гэсэн хэдий ч хүний ​​өөрийн хүчин чармайлтаар 
шийдэгддэггүй генетикийн хүчин зүйл, цусны даралт ихсэх, гиперлипидеми, артериосклероз, 
чихрийн шижин, зүрхний хэмнэл алдагдах зэрэг өвчин нь тархинд цус харвах шалтгаан болдог.

Тархины цус харвалт эхэлснээс хойш дор хаяж 4,5 цагийн дотор
бөглөрсөн судас нээх шаардлагатай  байдаг. 
Хэрэв та энэ хугацаанаас хойш эмнэлэгт ирвэл эмчилгээ хийлгэсэн ч ноцтой үр дагавартай амьдарч магадгүй юм. 
Жишээлбэл, хэл ярианы доройтол, биеийн зарим хэсгийн саажилт гэх мэт муу үр дагавар байж болно.

Хэрэв та дэгдэлтийн эхэн үед эмнэлэгт хандвал эм нь 
нөхцөл байдлыг улам муудахаас сэргийлж чадна. 
Мэдээжийн хэрэг, нөхөн сэргээх эмчилгээг хослуулсан тохиолдолд цус харвалтын үр дагаврыг багасгах боломжтой. 

Хэрэв тархины цус алдалт тохиолдвол, тархины судасны, судас хагарах  тохиолдолд цус алдалтын хэмжээ, байршлыг харгалзан 
эмчилгээ, мэс засал хийх шаардлагатай болно.

Өвлийн хүйтэн саруудад толгой эргэхтэй зэрэгцээд толгой өвдөж  байвал
эмнэлэгт цусны даралтаа тогтмол өгч, мэргэжилтэнтэй зөвлөлдөх нь зүйтэй. 
Нэмж дурдахад өвчний шинж тэмдэг илрэхгүй, тархинд цус харвасан  болохыг мэдэхгүй байж болох тул үнэн зөв оношлуулах хэрэгтэй.

Тархины харвалтаас урьдчилан сэргийлэх хамгийн сайн арга бол өөрийгөө арчлах явдал юм. 
Шинэ коронавирусын халдвараас
болж хөл хорионд орсон хүмүүс хөдөлгөөний дутагдалд орсоны  улмаас тархинд цус харвах эрсдэл нь жирийн үеийнхтэй харьцуулхад өндөр байгаа юм.  
Тиймээс долоо хоногт дор хаяж гурван удаа хөлсөө гаргахад хангалттай аэробикийн дасгал хийх нь хамгийн сайн арга юм.

Spread the love